بعد از ابر ...

در آغوشــ آسمان رازیستـــــــــــ

بایگانی

زندگی ِ الکترونیک

يكشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۰۷ ق.ظ

شاید زندگی الکترونیک ما زمانی خیلی جدی تر شد که دولت هم الکترونیک شد ! حالا ما اونقدر درگیر این زندگی ماشینی و سریع شدیم که خودمونم نمیفهمیم از چه چیزهایی دور شدیم ! 

خیلی قبل ترا ارشیو خاطراتمون تو دفتر بود و یا عکسای سیاه سفید. چند وقتی گذشت و چشممون کم کم روی دنیای رنگی بار شد و آلبوم های مختلف اومد و با ورق زدنشون خاطرات رو زندگی میکردیم .

خیلی زود همه چی رنگ باخت . سی دی فلاپی فلش مموری ها اومدن و حاالا صفحات مجازی جای همه چیز رو گرفته ! و من میگم خاطرات مون هم ازمون گرفته شد. خاطراتی که به راحتی و با تاچ یک دکمه حذف میشن و یا جای خودشونو به خاطرات جدیدی میدن که شاید هیچ وقت برامون لذت بخش و دل انگیز نباشه !

حالا من تو این هرج ومرج ِ قرن ۲۱ خاطرات البومی ساختم و ذخیره کردم و باخون دلی ازشون مراقبت کردم ! خاطراتی که هر شاتشون کلی حرف برای گفتن داره !



 ۵۲ ساعت از اومدنم به خونه میگذره و بالاخره چمدون ها ومشماها جمع شد و اتاق تکونی حسابی صورت گرفت و با انتقال پنج تا کارتون به زیر زمین و جاروی کف اتاق این پروسه به اتمام رسید . توی راند دوم زندگی ِ امسالم  فصل اولش تموم شد ! و حالا باید دستی بکشم به سر و روی فصل دوم! یا همون زندگی ِ الکترونیک ِ قرن ِ 21 ! 

9 ماه رو من هیچ گونه ارشیو مرتبی از اطلاعات , داده ها و خاطراتم ندارم  و همه چیز پریشان و معلق توی هارد و سی دی ها و لپ تاپ پراکنده ست  و همچنان که روی تختم نشستم  و دارم با حس ِ تعلقی قوی اتاق ِ ابی و تمیزم نگاه میکنم ته ِ دلم میگم کاش زندگی مون هم فولدر فولدرو مرتب بود و یا همینطور که برای مرتب کردن خاطراتمون و فولدر های لپتاپ و هارد و داده هامون تلاش میکنیم  برا زندگی و سامون دادنش هم تلاش کنیم !

+ حالا از امروز فصل دوم از راند ِ دوم  زندگیم شروع میشه , کانتکت ها , اکانت ها , ایمیل ها , وبلاگ , ادم ها , عکس ها , فیلم ها , خاطرات و داده ها  همه چیز غربال میشن. باشد همینطور منظم و طبق برنامه بتونم تمام کارهای مدنظرم رو انجام بدم ! اتفاقای خوبی در راهه , مطمئنم! :)


  • نگین ...

نظرات  (۱۰)

سی دی سیزن دوم زندگی شما کی میاد بیرون؟
فول اچ دیه؟
::))
امیدوارم اتفاقهای خوب همیشه قرین زندگی شما باشه
پاسخ:
ما سی دی نمیدیم بیرون :)))))))
 ممنونم منونم همچنین برای شما :)
  • ماهی قرمز
  • یکم اولش تو راندشماری و فصل شماری گیج شدم اما بعد مرور کردم گرفتم چی شد :)))

    نخستهههه :)
    اوووف این فصل دوم سخت تره حتاا
    من وسطای نظم دادن به فولدرا حسابی عصبی میشم :|
    پاسخ:
    مممم  راند ِ اول این نه ماه بود که گذشت !
    راند دوم تطلیلاته که خودش فصل بندی میشه ! الان فصل ِ دوم ِ راند ِ دوم هستم !
    :)
    ممنونممممممم
    ایشالا درست میشه 
    من فقط موسم رو بدم درست کنن کارم راحت تر میشه و سذیع تر پیش میره :)
  • مترسک ‌‌
  • طوری درگیر این الکترونیک‌جات (!) شدم که حتی وقت نمی‌کنم مهم‌ترین قسمتش (یعنی ویندوز کامپیوترم) رو عوض کنم، تقریباً 7 ماهه مشکل براش پیش اومده و باید عوضش کنم ولی هی حواله می‌شه پشت گوش :|
    سیزده روز عید و کلی جمعه و تعطیلات پشت سر هم و وسط هفته و آخر هفته اومدن و رفتن اما من هنوز کاری براش نکردم؛ شاید این عید فطر طلسم شکست و شد که بشه، هرچند مطمئن نیستم :|
    خوش به حالت تونستی حوصله کنی...
    پاسخ:
    من هالیدی ِ خیلی پرکاری دارم !
    من عقیده دارم ادم تو دانشگا محدود میشه و مجبورن فقط طبق چهارچوب ِ مشخص شده ی مزخرف پیش برن 
    برای من تابستون ینی یک عالمه فرصت طلایی !
    کارهایی که دوست دارم انجام بدم
    درس کنار تفریح یا درس ِ تفریحی !!!
    این ینی همون چیزی که خیلی بهم کمک میکنه ! و لذت میبرم !از محدود شدن وقتم متنفرم !
    همین مرتب کردن ِ زندگی ِ الکترونیکم حدس میزنم خیلی طول بکشه اما باید خیلی زود عمل کنم ! 
    مثلا همین باز کردن چمدون هام ( شیش هیت تا ساک و ده تا مشما طور ) میدونستم یک هفته طول میکشه اما دست جنبونم و دیشب تمومش کردم تا بتونم تمام کارهامو انجام بدم 
    بنظر من شما هم یه اراده کنید درست میشه !

  • آناهــیــ ـــتا
  • بح‌بح هپی هالیدی بلاخره :))
    اخ ازون دسته بندیا.... چن روز پیش بعد مدتها داشتم انجامش میدادم. یه چیزایی توشون پیدا میکردم ک اگه زودتر پیدا کرده بودم کلی بدردم میخورد. هعی
    پاسخ:
    خیلیم طول میکشه هااا
  • گمـــــــشده :)
  • ان شاالله همیشه حال دلت خوب باشه
    من آرشیو جمع کردنو دوست دارم اما هیچ وقت سراغشون نمی رم. هیچ وقت
    پاسخ:
    ممنونم عزیزم همچنین
  • نیمه سیب سقراطی
  • چقدر برنامه هامون هماهنگه نگین :)
    منم دقیقا همین برنامه ها رو بعد امتحانام از سر گرفتم :))
    الان وسط راند دومم !
    پاسخ:
    ای جونم چه خوب !
    البته ! اگر نمره ای حال مون رو نگیره !
  • فاطیما کیان
  • من زود به زود هرچیز الکترونیکی رو سرو سامون میدم چون یه وقت به خودم میام میبینم زیادی درگیرش شدم و وقتیم دارم زمانم رو سرش میذارم مفید هم نیست و بی نظمه
    موفق باشی دختر :)
    پاسخ:
    ممنونم عزیزم 
    خب من فرصتشو نداشتم تو این 9 ماه 
    من به تنها چیزی که اهمیت نمیدم نظم و ترتیب لب تابمه اونقدر بی نظم و نامرتبه که نمی دونم از کجا شروع کنم برا همین ترجیح میدم بی خیالش بشم:/
    پاسخ:
    نه دیگه باید مرتب شه خب !
    سخت و لذت بخش است این نظم دادن..!
    پاسخ:
    بله :)
  • اسقف اعظم
  • سلام بانوی مهربون
    خسته نباشی!
    دلم تنگیده بود واست
    رفتم بلاگفا ،به این امید که شاید اومده باشی اونجا ولی نبودی
    اومدم بلاگ و یافتمت
    خوبی؟
    پاسخ:
    سلام شیرینک ! خوبی ؟
    دل به دل راه داره همینه ؟
    چخوب شد اومدی !  :*
    پس کجا بودی تو ؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">